Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa.” Minä, Jeesus Kristus, lihaksi tullut Jumalan Poika, olen tässä teidän keskellänne.
Minä pyhitän teidät itselleni, te piskuisen laumani jäsenet. Älkää peljätkö ankaraa ahjoa, jossa teitä koettelen. Minun täytyy niin tehdä, sillä aika on paha. Aika on paha. Tuimat vihan tuulet alkavat pian puhaltaa, ja minun täytyy puhdistaa teitä käyttökelpoisiksi astioiksi tulevia päiviä varten.
Minun silmäni seuraa teitä joka aika. Minun Henkeni lepää yllänne. Minä puen teidät voimalla korkeudesta lopun ajan taisteluja varten. Ei kestä silloin ihmislapsi oman minänsä mahtavuudessa ylpeine ajatuksineen. Minä olen pakotettu teitä puhdistamaan lipeällä. Minä istun ja sulatan teistä kaiken kuonan pois. Minä rakastan teitä, siksi on ahjonne välillä kuin tulinen pätsi. Vihollinen saartaa teitä oikealta ja vasemmalta yrittäen saada teidät lankeamaan ylpeyteen, korskeuteen, haureuteen.
Minä rakastan teitä, mutta synti edessäni, elämässänne on kauhistus minulle. Minun täytyy teitä tulisessa pätsissä ravistella näiden syntienne tähden. Teidän oma voimanne on vähäinen taistelussa syntiä vastaan. Minä näen sydämenne asenteen. Jos sydämestänne haluatte kuuliaisena noudattaa sanaani, sydämestänne haluatte seurata minua, minä itse teen puhdistavan työn sydämissänne. Minä itse, Jeesus Kristus, katkaisen perkeleen kahleet elämässänne. Ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema. Minä puhdistettuani teidät lähetän teidät työmiehiksi tämän jumalattoman kansan keskuu-teen. Tulette kokemaan paljon vastustusta, vainoa ja väkivaltaa, panettelua, halveksintaa. Vankeuteenkin muutamia teistä laitan, mutta älkää te peljätkö, minun Isäni teitä johdattaa ja kuljettaa. Yksikään hiuskarva ei päästänne putoa minun Isäni sitä tietämättä. Olettehan tietoisia siitä, kuinka rakkaat lapseni muualla maailmassa joutuvat uskonsa tähden kärsimään kauheal-lakin tavalla. Vainot ovat tulossa myös teidän rakkaaseen Suomen maahanne, kunhan vihan aika pidemmälle edistyy. Minun suojaava käteni on yllänne kuitenkin joka aika ja joka hetki. Älkää peljätkö tulevia vainoja, sillä rakkaudessani teitä silloinkin varjelen ja suojelen jokaisella askeleellanne. Te olette kallisarvoisia todistajiani, kallisarvoisia lapsiani, joita en hetkeksikään päästä suojelevan katseeni alta pois. Viha lasteni ympärillä saavuttaa täyden mittansa, mutta silloin aukeavat taivaat, ja minä itse, Jeesus Kristus, noudan omani kotiin taivaan kirkkauteen, Karitsan hääaterialle. Teillä on siis tuskassannekin ja koettelemusten keskellä turva minussa, toivo minussa. Minä noudan teidät tuskienne keskeltä ikuiseen kirkkauteen enkeljoukkojeni saattelemana.
Olkaa siis turvallisella mielellä. Ilmoitan nämä vaikeat ajat teille etukäteen, sillä niin olen sanassani luvannut. En tullut antamaan teille helppoa elämää. Lasteni osa monesti on vaikea. Vihollinen saartaa teitä oikealta ja vasemmalta. Lapseni lyövät myös toisiinsa verisiä haavoja. He lyövät sanani miekalla toinen toisiaan, ja minun Henkeni totisesti ei siinä ole läsnä. Haavoittunut sydämenne helposti ottaa lyönnin tulevana minulta, Jeesukselta Kristukselta, mutta näin se ei ole. Minä itken kanssanne, kun uskonveljenne ja -sisarenne lyövät toinen toisiaan sanani miekalla. Se on kauhistus edessäni. Jumalan sana on pyhä ja puhdas. Minä kauhistun tällaista syntiä, mutta totisesti tulee aika, jolloin tuomio tulee kohtaamaan tähän syntiin sormensa nostaneet lapseni. Vereni puhdistus antaa teille rauhan, ja niin vihani voi kulkea ohit-senne. En tuomitse teitä tunnustetuista synneistänne, olkaa turvallisella mielellä. Sanani on kuitenkin pyhä ja sen lyömäaseena käyttäminen on kauhistuttava asia. Näen myös heidän haavoittuneen sydämensä ja pimentyneen ymmärryksensä, jotka näin tekevät, enkä heitä tuomitse synnistään. Käytyään puhdistavalle verilähteelleni he saavat turvallisin mielin jatkaa matkaansa. Kehoitan teitä kuitenkin: Valvokaa, valvokaa, sillä sanallani lyöminen on synti, joka saattaa monet uhrit uskontaisteluun ja jopa luopumukseen. He kadottavat taivaallisen Isäni rakkaudellisen tahdon elämässään. He kadottavat ymmärryksen, että minä olen rakkaus. Minä en jo särjettyä ruokoa muserra, suitsevaista kynttilänsydäntä en sammuta.
Valvokaa siis teitänne. Valvokaa kulkuanne. Minä en totisesti ole sanaani tarkoittanut lyömäaseeksi. Se ei ole rakkauden ruoska, niin kuin vääristynyt asenteenne sen lähimmäiselleen ymmärrettäväksi tekee. Älkää peljätkö! Rukoilkaa minulta viisautta käyttää sanani arvovaltaa oikein, ja minä totisesti sitä teille annan. Minä rakastan teitä. Minä rakastan haavoitettuja lapsiani, enkä tahdo, että kenenkään sydän haavoittuu lisää kauhistuttavalla sanani ruoskalla. Ihmissydän luonnostaan on katala, kiero ja nurja. Se etsii mahdollisuutta nujertaa kanssasisarensa ja -veljensäkin. Sanan ruoskalla se viimeistään onnistuu sen tekemään. Olette rukoilleet ymmärrystä käsittää kirjoitukseni. Olen sitä ilomielin teille jakanut, mutta en totisesti siihen tarkoitukseen, että toisianne lyötte.
Vahvistukaa, vahvistukaa, sillä aika on paha! Monenlaiset eksytykset valtaavat maaperää seurakunnissanikin. Älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget. Moni sanoo minulle, Jeesukselle Kristukselle kerran: ”Emmekö me sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia, sinun nimessäsi parantaneet sairaita, mutta minä sanon heille sinä päivänä, että en ole heitä koskaan tuntenut. Menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.”
Valvokaa, valvokaa, sillä aika on paha! Eksytyksen kavalat juonet seuraavat toinen toistaan. En ole teitä tarkoittanut juopumaan Hengestäni väärällä tavalla. Kauhistus edessäni on synnin valta alttarillani. Lapseni etsivät tunne-kokemuksia, ihmeitä, paranemisia, kaatumisia, melua ja metelöintiä. Minun alttarini olkoon pyhä, rauhan ja hiljaisuuden tyyssija. Kaikkein pyhin Moosek-sen aikoihin oli totisesti pyhä. Minun Henkeni lepäsi alttarillani, eikä yksikään ilman vereni puhdistusta pyhää läsnäoloani kestänyt. Minun alttarini yhä vielä on pyhä. Älkää saastuttako alttariani epäpyhillä puheillanne, syntisaastal-lanne, vaan puhdistakaa sydämenne ennen alttarilleni tuloa. Pyhyys on voimassa vieläkin. Ette ymmärrä asian vakavuutta. Kristikansa on pois poikennut ymmärtämättömyydessään. Minä en teitä ymmärtämättömyydessä tehtyjen syntienne takia tuomitse. Älkää peljätkö! Seurakuntienne johtajat ovat tästä vastuussa. Viettäkää aikaa kasvojeni edessä, ja voin avata ymmärryksenne tässäkin asiassa. Kavahtakaa pyhää alttaria, sillä se totisesti on pyhä. Minä tahdon sen pitää synnin saastasta puhtaana. Pankaa synti sydämis-tänne pois ennen alttarille tuloanne, sillä se vetää päällenne kirouksen. Johtajanne ovat tästä vastuussa. Minä, Jeesus Kristus, en teitä tästä syytä, mutta teidänkin vaellukseenne sillä on oma vaikutuksensa. Kieltäytykää tuomasta syntejänne alttarini kaiteelle. Kieltäytykää panettelemasta lähimmäistänne sielunhoidossa alttarini kaiteella, se ei ole siihen oikea paikka. Pyhyyteni alttarillani on todella olemassa. Pyhyyteni läsnäoloon astuminen saastaisissa vaatteissa ei tee hyvää vaelluksellenne uskossa.
Minä rakastan teitä! Minä rakastan teitä! Aika on pian, jolloin tätä maata koettelen. Pyhyyteni on käsittämätöntä, te ette sitä ymmärrä. Sanani kautta ymmärryksenne lisääntyy. Minä olen pyhä, pyhä Herra Sebaot. Älkää peljätkö! Älkää peljätkö! Minä varustan teidät lopun aikojen taisteluja varten voimallani korkeudesta. Kieltäytykää tuomasta saastaista ajatus-maailmaanne alttarilleni. Puhdistautukaa penkissä koko sydämestänne ja voitte voimaksenne nauttia pyhän vereni ja ruumiini ravinnon. Olkaa turvallisella mielellä. Olkaa turvallisella mielellä. Minä rakastan teitä! Amen. Halleluja!